We-Fit

|

“We wilden iets nieuws beginnen in het luxe segment maar wel tegen een laag bedrag, als reactie op de vele low budget sportscholen,” zeggen Nol van Sluisdam en Richard Dikkeboom van Fitness- en Healthclub We-Fit, dat in mei 2011 zijn deuren opende. “Dat is absoluut gelukt. De prijs-kwaliteitverhouding hier is uniek.”

Wie Lisse nadert, kan er niet omheen: borden met reclame voor We-Fit, met teksten als ‘Simply the best’. Ook via de sociale media wordt intensief geadverteerd. “Je moet ambitie hebben,” zegt Nol van Sluisdam lachend. “Als je overtuigd bent van je eigen kracht, lukt het.” “En je moet scherp blijven en alert zijn op nieuwe ontwikkelingen,” vult compagnon Richard Dikkeboom aan.

Wauw-effect

Getrouw aan deze filosofie is drieënhalf jaar geleden op de rand van bedrijventerrein Meer en Duin in Lisse een luxe fitnesscenter neergezet, met een groot aanbod in fitness- en spinning-apparatuur van diverse topmerken en een ruim aanbod in groepslessen. Ook huisvest We-Fit een inpandige fysiotherapiepraktijk. En er is volop gelegenheid om te socializen. “We wilden een wauw-effect creëren,” zeggen de beide eigenaren. “Het gaat om beleving.” Dat dit gelukt is, is duidelijk te zien. Op de doordeweekse ochtend dat dit interview plaatsvindt, zijn tientallen sporters bezig hun conditie te verbeteren, terwijl anderen rondom de koffiebar lekker van hun koffie genieten.

Hygiëne, schoonmaak en advies

“Het moet gewoon goed zijn,” zeggen Nol en Richard. “Dit betekent dat we niet bezuinigen op schoonmaak en onderhoud. We hebben fulltime medewerksters die de boel schoonhouden. We werken met onderhoudsplannen, als er iets kapot is, wordt het direct gemaakt. En we investeren in nieuwe apparatuur, want je moet je klanten blijven verrassen.” Bovendien kunnen de sporters tegen een geringe vergoeding een coach inhuren die onder andere voedings- en trainingsadvies geeft en die trainingsschema’s opstelt. Tegen een gereduceerd tarief is het ook mogelijk om een personal trainer in te huren.Wat doen Nol en Richard nog meer om de klant tevreden te houden? “Aandacht is het allerbelangrijkste. Je moet je klanten koesteren en zorgen dat ze zich prettig voelen, dan blijven ze terugkomen. Tegenwoordig zijn mensen veeleisend. Dat is de reden waarom we veel van onze 29 medewerkers vragen. We zijn consequent en precies en we houden van duidelijkheid, maar we zijn ook sociaal. Want onze medewerkers zijn het hart van het bedrijf en maken waar wat wij bedenken.”

Bedrijfsfitness

Aan het einde van het gesprek wijzen Nol en Richard op de mogelijkheden voor bedrijfsfitness. “Medewerkers die verzuimen wegens ziekte, kosten geld. Bovendien zijn medewerkers die zich fysiek en mentaal fit voelen, productiever. De kosten voor fitness zijn dus snel terugverdiend, ook al omdat veel kosten fiscaal aftrekbaar zijn. Graag maken we voor zakelijke klanten een offerte op maat. Hoe meer mensen er komen hoe hoger de korting. Dankzij de centrale ligging dichtbij de N207 naar Hoofddorp, hebben we een regiofunctie. Veel mensen komen uit hun werk hier sporten voordat ze naar huis gaan.”

We-Fit

Meer en Duin 4
2163 HA Lisse
T: 0252 – 42 11 76
I: www.we-fit.nl
E: nolvansluisdam@live.nl