RMM Mobiele truck cleaning service

|

Je kunt merken dat Rob Luttge uit de natte waterbouw komt: als hij eenmaal van wal is gestoken, dan houdt niet veel hem nog tegen. Zo praat hij en zo onderneemt hij. In nog geen twintig jaar bouwde hij een schoonmaakbedrijf van vrachtwagens uit tot high-tech dienstverlener met een unieke status op Schiphol en bij transporteurs.

“Mensen die van de scheepvaart op de wal zijn terechtgekomen hadden in de begintijd van ons bedrijf een streepje voor: die zijn gewend lang van huis te zijn. En ons bedrijf begon nu eenmaal met het schoonmaken van trucks op de locatie van de opdrachtgever.”

Inmiddels is 24/7 klaarstaan voor klanten één van de hoofdbestanddelen van de dienstverlening van RMM. Op Schiphol is het bedrijf de grootste aanbieder van calamiteitenschoonmaak en ondersteuning bij de-icing van vliegtuigen. “Daar moet je onmiddellijk beschikbaar zijn, anders verliezen de luchtvaartmaatschappijen geld.”

Zijn er nog meer ‘rode draden’ in het werk van RMM? “Alles dat wij doen gebeurt volgens de zwaarste milieu- en veiligheidsnormen. Omdat dat netjes is en omdat wij daarmee op alle mogelijke plekken, onder alle mogelijke omstandigheden en in alle mogelijke situaties mogen werken. Het maakt ons volstrekt uniek.”

Beschermers van milieu en klanten

RMM is een bedrijf van (ruim tachtig) stoere mannen en vrouwen. Het is industrieel en technisch met een hoofdrol voor vliegtuigen en vrachtwagens. Toch verdienen zij hun groene huisstijlkleur dubbel en dwars. “Het is allemaal begonnen met het idee om vrachtwagens op locatie te gaan schoonmaken. En wij wilden de eigenaar van de vrachtwagens niet met het vieze waterprobleem laten zitten. Daarom zijn wij begonnen met een mobiele wasplaats. Na jaren verbeteren beschikken wij nu over kunststof, oprolbare wasplaatsen die zijn voorzien van filters voor olieresten en slib. Omgevingsdiensten beschouwen onze manier van werken als standaard voor de hele truckschoonmaakbranche,” zegt Marcel Ros, die de contacten met de diensten door heel Nederland onderhoudt.

Zo beschermt RMM het milieu en de opdrachtgevers tegen milieucalamiteiten op hun terrein. “Wij dekken hun ketenaansprakelijkheid af, wij hebben een goed kostenniveau en wij maken het ze gewoon makkelijk.”

Binnenkant vrachtwagens komt aandacht te kort

RMM investeert al een tijdje in apparatuur om te meten hóe schoon ze vrachtwagens voor vervoer van voedsel krijgen. Rob: “Je wilt niet weten hoe wij ze soms binnenkrijgen. Dat is gevaarlijk voor de consument en een risico voor de transporteur. Wij merken dat er zowel in de sector, als bij de Voedsel en Waren Autoriteit nog onvoldoende kennis is over dat onderwerp. Daar willen wij graag een rol in spelen.”

Uniek op Schiphol

In de loop van de bijna twintig jaar liep Rob Luttge telkens tegen nieuwe bedrijfskansen aan. “Een mobiele wasplaats buiten de hekken van Schiphol trok de aandacht van transporteurs bínnen de hekken. Toen wij daar eenmaal mochten werken kwam van het één het ander: schoonmaak van vliegtuigen, opruimen van gelekte olieën en brandstoffen, controle en beheer van de correcte inhoud van auto’s van de technische dienst van KLM en natuurlijk de-icing – verwijderen van ijsafzetting op vleugels.”

Het is precisiewerk dat zo nodig op stel en sprong geleverd moet kunnen worden. “Daar lukt alleen met hele betrokken medewerkers. En wij hebben nog vacatures, dus kom maar op.”

RMM Mobiele truck cleaning service
Edisonstraat 36, SASSENHEIM
T 0252 343 170
E info@cleanplaza.nl
W www.cleanplaza.nl