Koers Heftruck Service/Tramag

|

Johan Koers begon in 2010 met een groothandel in intern transport, zoals heftrucks, palletwagens, kiepcontainers en de bijbehorende onderdelen en dergelijke. Toen hij in 2015 ook een webshop begon (onder de naam Tramag), ging het al snel heel hard met de zaak.

“Toen we in 2015 begonnen met de webshop was elke bestelling die we kregen een feestje, tegenwoordig hebben we bij elke duizendste order gebak,” kijkt eigenaar Johan Koers terug in de tijd. “Ik herinner me nog goed de eerste bestelling via het web. Ik ging zelf met de auto naar een postvestiging om het onderdeel op te sturen. Vervolgens kwam er eenmaal per twee weken een auto voorrijden, toen één keer per week en nu komen er dagelijks vrachtwagens langs om de bestellingen op te halen. Qua omzet is onze webshop Koers Heftruck Service al lang voorbijgestreefd.” 

In vlammen op

Dat staat in schril contrast met de begintijd, het jaar 2010, toen de economische crisis zijn hoogtepunt naderde. Tot overmaat van ramp vloog de loods waar Johan Koers en zijn medewerker van het eerste uur Mo net waren begonnen in de brand, waardoor vrijwel alle spullen in vlammen opgingen. Alleen twee servicebussen en wat voorraadmateriaal bleven gespaard. “Toen zaten we echt ver onder nul,” zegt Johan Koers. “We hadden een slechte start.” Maar Koers kwam de klap te boven. Het bedrijf begon te groeien en verhuisde in de erop volgende jaren enkele malen naar een grotere locatie. Ook op de huidige plek, waar heftrucks klaargemaakt worden voor de verkoop en honderden producten op voorraad liggen om webshopklanten te bedienen, groeien Koers Heftruck Service en Tramag uit hun jasje. “Maar gelukkig is er ruimte om uit te bouwen,” vertelt Johan Koers. 

Fles wijn

Wat is het geheim van het succes? Koers: “Goede service is het allerbelangrijkste. Dus klanten snel en persoonlijk te woord staan, meteen naar klanten toe rijden wanneer ze een probleem hebben en denken in oplossingen. Als er iets fout gaat, lossen we het op. Een voorbeeld: als een order een langere levertijd heeft dan is aangegeven, sturen we een fles wijn om het goed te maken. Voor alle artikelen op voorraad geldt: vóór 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis. Snelle en goede service zorgt voor positieve mond-tot-mondreclame en daar moeten we het van hebben.”

Het heeft gezorgd voor een mooi en breed klantenbestand, variërend van een Tesla-dealer tot varkensboeren en bollenkwekers. “Eigenlijk iedereen met een werkplaats, een opslagruimte of een magazijn is een potentiële klant van ons. Koers opereert vooral in Noord- en Zuid-Holland en in Utrecht vanwege zo kort mogelijke aanrijtijden en de snelle service op locatie die we nastreven. Via Tramag leveren we in het hele Nederlandse taalgebied inclusief Vlaanderen, en we denken eraan om uit te breiden naar andere landen.” 

Te behappen

Waar het eindigt? Daar houdt Johan Koers zich niet echt mee bezig. “Wat er tot nu toe is gebeurd, is ons overkomen. Het belangrijkste is dat we gecontroleerd blijven groeien, zodat het voor ons te behappen is. We zijn blij met hoe het gaat en vinden het leuk om op deze manier met intern transport bezig te zijn. Ik zit al jarenlang in de heftrucks en andere transportmiddelen, eerst in loondienst en sinds 2010 met mijn eigen bedrijf. Het laat je gewoon niet los.”

Koers Heftruck Service/Tramag

Westkanaalweg 1K

2461 EC Ter Aar

T (0172) 751 260

E info@koersheftruckservice.nl

E info@tramag.nl 

I www.koersheftruckservice.nl

I www.tramag.nl