Autoschade Bakker

|

Eind dit jaar is het 25 jaar geleden dat Hans Bakker zijn gelijknamige autoschadebedrijf oprichtte. De route leidde via Koudekerk en Hazerswoude-Rijndijk naar Hazerswoude-Dorp, waar hij inmiddels alweer zeventien jaar zit. “Persoonlijke service is het belangrijkste, maar eigenlijk gaat dat vanzelf.”

“Ik heb een klant die al jaren bij me komt: een hartchirurg uit Wassenaar,” vertelt Hans Bakker. “Als zo iemand mij vraagt om hem terug te brengen naar huis omdat zijn auto gerepareerd moet worden, doe je dat, ook al moet je daarvoor een eind rijden.” Lachend: “En eigenlijk is het nog gezellig ook, met als bijkomend voordeel dat hij me al een keer medisch heeft getest.”

Een mooi staaltje klantgerichtheid, waarmee Hans Bakker laat zien dat hij persoonlijke service hoog in het vaandel heeft staan. “Dat is het belangrijkste, maar eigenlijk gaat dat vanzelf. Als je maar meedenkt met de klant, oplossingen biedt die niet zoveel kosten en eerlijk vertelt waar het op staat, dus bijvoorbeeld klaar zijn op de afgesproken datum en tijdig opbellen als je dat onverhoopt niet haalt. Dan komen mensen terug.”

Kop in het zand

De afgelopen jaren waren als gevolg van de recessie niet de gemakkelijkste jaren voor Hans Bakker. Het werkpakket nam af waardoor hij afscheid moest nemen van enkele vaste medewerkers, mede doordat klanten kozen voor goedkope ‘knoeiers’, zoals Hans het noemt. “Maar klanten zijn er inmiddels achter dat kwaliteit ook belangrijk is en komen langzamerhand weer terug, ook doordat het weer beter gaat met de economie. Je merkt dat ondernemers bijvoorbeeld weer kleine schades aan hun bedrijfswagen laten repareren, want ze willen weer representatief voor de dag komen.”

“Ik ben blijven vasthouden aan kwaliteit, goede spullen en een duurzame manier van werken, zowel bij het uitdeuken als het spuiten van auto’s,” omschrijft Hans zijn filosofie. “Ik houd me aan de voorgeschreven milieuregels. Je kunt je kop wel in het zand steken, maar na mij moeten mijn kinderen ook door op deze wereld.” Tastbaar resultaat van zijn zienswijze is dat Bakkers bedrijf in januari 2016 het FOCWA-keurmerk krijgt. “Zo zien klanten en verzekeraars dat ze niet met een knoeibedrijf van doen hebben, maar met een erkend schadebedrijf dat zich aan de regels houdt. Op deze manier hoop ik de komende jaren door te gaan totdat er wellicht iemand komt die mijn bedrijf wil overnemen. Maar dan wel graag iemand met dezelfde filosofie als ik.”

Autoschade Bakker

Schotlandlaan 6
2391 PP Hazerswoude-Dorp
T (0172) 23 22 17
I www.autoschadebakker.nl
E info@autoschadebakker.nl