Autobedrijf Van der Wereld

|

“Klantgerichtheid? Dat is dat iedereen vriendelijk is, elkaar gedag zegt en vraagt of je koffie wilt.” Roy en Buddy van der Wereld van het gelijknamige autobedrijf in Roelofarendsveen hebben geen dik plan in de kast liggen, maar weten wel hoe ze hun klanten tevreden moeten stellen.

Afspraken nakomen, zoeken naar een betaalbare oplossing en oprecht interesse tonen in de klant zijn ingrediënten waarmee Autobedrijf Van der Wereld zijn klanten benadert. En natuurlijk open en eerlijk zijn, bijvoorbeeld over de kosten van reparaties. Als een reparatie onverhoopt duurder uitvalt dan gepland, dan trekken Buddy en Roy tijdig aan de bel.

Maar wat met stip op één staat bij het tien man tellende autobedrijf, is plezier in het werk. Dat begint met meedenken door iedereen over hoe het beste gewerkt kan worden, gecombineerd met eigen verantwoordelijkheid. Dat dit aanslaat, blijkt uit het feit dat veel mensen al langere tijd in dienst zijn. Ook diverse stagiairs zijn nooit meer weggegaan. Buddy: “Iedereen is bij ons monteur in hart en nieren. Vaak hobbyen ze ook in hun eigen tijd.”

Wat dat betreft is er niet zoveel veranderd, vergeleken met de start in 1992, toen de beide broers in een garagebox begonnen met het reviseren van oude auto’s. Het plezier en enthousiasme van toen zijn nog steeds aanwezig, nu in een ruim pand op bedrijventerrein De Lasso. In de showroom staan oldtimers die door Van der Wereld zijn gerestaureerd en opgeknapt. “Onze speciale projecten,” verduidelijkt Buddy. “Dat past bij ons: met elke auto gaan we respectvol om.”

Koopbegeleiding

Repareren en restaureren van auto’s, dat is waar het in hoofdzaak om draait. Maar klanten kunnen bij Van der Wereld ook terecht voor het kopen van een auto. “Internetaankoopbegeleiding noemen we dat,” zeggen Roy en Buddy. “Klanten hebben iets gezien, maar willen een ander model of een andere kleur. Wij gaan dan voor de klant op zoek. Met als voordeel dat hij of zij de auto vervolgens bij ons brengt voor onderhoud.”

Bij vertrek praten we even na bij de receptie, waar net een mailtje is binnengekomen van een klant die gestrand was in het buitenland, ondanks een onderhoudsbeurt vooraf. Vandaar dat Van der Wereld heeft voorgesteld om de kosten te delen. ‘Dank voor deze genereuze geste,’ reageerde de klant. “Dat is ook klantgerichtheid,” zeggen Roy en Buddy. “Overal gaat weleens iets fout. Als dat gebeurt, steken we de hand in eigen boezem en zoeken we de gulden middenweg.”

Autobedrijf Van der Wereld

Conservenweg 1
2371 DT Roelofarendsveen
T 071 – 331 70 30
I www.wereldauto.nl
E info@wereldauto.nl