Autobedrijf A. Verbij

|

Nuchter, betrouwbaar en vooral duidelijk. Dat is wat je voelt, beleeft en ervaart als je als klant bij autobedrijf A. Verbij in Alphen aan den Rijn naar binnenstapt. Wie hier eenmaal geproefd heeft van de heerlijk vanzelfsprekende maar oh zo belangrijke klantgerichtheid van eigenaren Lia en Aad komt zeker terug bij de aanschaf van een volgende auto.

‘Heerlijk nuchter en gewoon!’

Een opmerking die Aad en Lia Verbij regelmatig te horen krijgen als er klanten voor een occasion bij ze binnenlopen. En dat is alleszeggend. Bij dit sinds 1982 bestaand en laagdrempelig autobedrijf geen beloftes die niet waargemaakt kunnen worden, maar ‘gewoon’ een eerlijk en vooral duidelijk verhaal en advies. Ook al betekent dat veel luisteren naar de klant, problemen snel en adequaat oplossen en soms ook eens kritisch naar hunzelf en proactief naar de klant zijn. “Volgens mij ben je niet helemaal gelukkig met die auto”, merkte Aad bijvoorbeeld ooit eens op, “weet je wat, we draaien de zaak terug en jij krijgt je oude auto weer terug.”

Maar ook de auto’s op dezelfde manier fotograferen, klanten met hun naam aanspreken als je ze herkent, auto’s glimmend gepoetst en volledig nagekeken afleveren, luisteren naar de klant én vooral doen wat je belooft. Het lijken misschien kleine dingen, maar het zijn juist wel die dingen die het verschil maken bij Verbij. “Zo heb ik ook wel eens gezegd tegen een klant dat hij teveel verwachtte en ik dat niet kon waarmaken”, windt Aad er bepaald geen doekjes om. “We kunnen gelukkig putten uit een aantal vaste klanten die bij ons koopt of kennissen meeneemt en eventueel een zoekopdracht aan ons geeft.” Lia vult hem aan: “Daarnaast proberen we ons in iedere klant te verplaatsen, ongeacht hoeveel ze te besteden hebben. Omdat die auto van 1000 euro, maar waarvoor een klant jaren heeft moeten sparen, misschien wel van veel meer waarde is.”

En zo logisch benaderen de twee alles. Maar waar zit dan dat addertje, vraag je je misschien af? “We kunnen niet de goedkoopste zijn”, is Aad ook daarover direct duidelijk. “Want we willen nu eenmaal meerwaarde, kwaliteit én service bieden. Dus als de klant nog een keertje terugkomt omdat er iets niet goed is, dan moet dat kunnen.” Hoewel de markt verandert en zowel inkoop als verkoop door internet steeds moeilijker wordt, blijven Lia en Aad toch trouw aan hun eigen visie. “Als er een probleem is, moet je dat gister oplossen, niet overmorgen.” Als mensen hier wegrijden, moeten ze blij en tevreden zijn.”

Autobedrijf A. Verbij

Rijnhavenkade 4-6
2404 HB Alphen aan den Rijn
T 0172 44 42 70
E info@averbij.nl
I www.averbij.nl